Toissa viikolla ope antoi mulle kuvan täkäläisestä kirkosta ja sheeman minkä mukaan sitä ruveta tekemään. - Ja just sillä tunnilla, jolloin olin päättänyt jäädä pois koko kurssilta!

Netissä on sellainen ohjelma ladattavissa, jolla saa minkä tahansa kuvan siirrettyä helmikarttamuotoon, niin että senkun painelee vaan tekemään mallin mukaan. En ole itse kokeillut, mutta ope oli piirtänyt mulle vielä erikseen käsin samanlaisen ja värittänyt ja kaikki! Siis ei toivoakaan että jättäisin opinnot kesken!

Oikealla valokuva, vasemmalla opettajan valmistava kaavio, keskellä nerokas apuvälineeni. Siitä lähikuva vielä tässä:

Se on tehty viime vuoden Positiivareiden kalenterista, jota en raskinut heittää pois, vaan leikkelin kauniit kuvat  talteen. Mietin mihin tuota hienoa päivänäyttösysteemiä vois käyttää. No tähän! Keskelle  yli jäänyttä kalenterisivua leikkasin kahden rivin levyisen raon, josta näkee ne tarvittavat sarakkeet. Se näyttöruutu liikkuu tuota läpinäkyvää luiskaa pitkin aina sen mukaan missä kohti mallissa mennään. Tämmöisen mallin seurannassa menee helposti sekaisin, kun tulee jotain muuta väliin, puhelin soi tai jotain. Sama juttu ristipisto- ja pitsineulemalleissa, niissä saa kanssa aina olla etsimässä oikeaa kohtaa. Oisko tää mun päivän hyvä työ?

Toinen urakka on sitten tämä helmimyssy , jonka lupasin tehdä työkaverille. Minä saan hänen maalaamansa taulun, hän saa mieluisensa myssyn.

Ei ole meikäläisellä vapaa-ajan ongelmia vähään aikaan!