johan tässä onkin pitkään menty yksien ja samojen hullutusten kanssa, on aika jo vaihtaa uuteen (lue: lisätä uusi entisten sekaan). On kummallista, että minä, postiriippuvainen jos kuka, en ole aikaisemmin aktivtoitunut tällä rintamalla, vaikka olen tiennyt sen olemassaolosta ihan eka päivistä alkaen, kun ylipäätään sukeltauduin nettimaailman ihmeisiin. Se on tämä Postcrossing. Minulle, jos kelle, se sopii kuin polkupyörä posteljoonille! Ikäni olen kirjeitä kirjoitellut ja kortteja lähetellyt, aikani olin decojen pauloissa, sitten atc-korttien, joissa kummassakin turvaudutaan postilaitoksen palveluihin.

Ekat kirjeeni kirjoitin alle 10-vuotiaana sukulaistytölle ja heti ensimmäisten englannintuntien jälkeen koulussa rupesin hankkimaan kirjeenvaihtotovereita ympäri maailmaa itselleni ja luokkakavereille. Minulla oli yhtä aikaa ainakin viisi kirjeenvaihtokaveria. Kirjeiden kirjoittaminen on aina ollut minulle helppoa, samoin on aina kuulunut asiaan laittaa kortti maailmalta kotiin. Kuinka siis saattoi kulua näin monta vuotta (3 ! ! ! ), ennen kuin rupesin tarkemmin ottamaan selvää tästä korttien vaihdosta! (Saila! Mikset sanonut, että tää juttu on mua varten!)

Harmittavasti nyt olen täällä kaukana kaikesta maailmasta ja pahasti postimotissa, mutta otan sen kasvatuksen kannalta ja pyrin suhtautumaan viipymiseen ja odotukseen zeniläisellä tyyneydellä. Sitä isompihan on postisäkki sitten kun se lopulta saapuu! Kertaakaan saapunut posti ei ole vielä kokonaisuudessaan mahtunut lokerooni, mikä tietenkin vetää suun hymyyn ja mielialan korkealle. Nyt postipäivät tulevat olemaan vielä suurempi juhlan aihe kuin ennen! 

Olen tähän mennessä saanut 8 korttia ja lähettänyt 12, ja olen erittäin ylpeä siitä, että olin vaatimattomalla 5 kortin panoksella osaltani vaikuttamassa siihen, että suomalaisilla crossaajilla täyttyi miljoona lähetetyn kortin raja ensimmäisenä maailmassa! Vaikka mukana on yli 200 maata ja sellaiset suurvallat kuin USA ovat olleet alusta saakka (2005) mukana, siellä ei ole ollut sellaista aktiivisuutta kuin pienessä Suomessa. HYVÄ ME!

Ilmoitustauluni ennen postcrossausta:

ja sen alettua:

Olen lähettänyt kortit Australiaan, Brasiliaan, 2 kpl Suomeen, Kiinaan, Italiaan, Saksaan, Hollantiin, 2kp USAan, 2kpl Venäjälle. Olen saanut 2 USAsta, 2 Saksasta, Venäjältä, Taiwanista, Australiasta, Hollannista. Lisäksi virallisten ulkopuolella odotan Filippiineiltä vaihtokorttia yhdestä jonka olen lähettänyt.

Aivan innoissani olen, kuin lapsi tikkarista, että kaksikin llähettämistäni korteista on monen ihmisen voimin siellä julistettu heidän suosikeikseen!  

Nyt kun vielä oppisin siellä foorumilla asioimaan että pääsisin hippasille, niin jopa eukkoa viedään! Vähän olen ajatellut uuden blogin avaamista, englanninkielisenä ja keskittyen kortteihin, keräilyyn ja kirjoihin. Saapas näkee ehtiikö koskaan.